zondag 10 november 2013

Bericht van Jan Willem Augustin


Op de vroege zondagochtend liet Jan WIllem Augustin ons weten:

10/11/13
Beste waarde Vondelianen,

Wat heb ik met mijn zieke keel en tanden genoten van toespraken van resp. de Heer Windig (tekenleraar), de Heer E. de Moor (Wat een prachtvent dat hij de begrafenis van ons aller provo Robert Jasper Grootveld heeft bezocht), Wim Ris en Nora Kouwenhoven, het jongere zusje van Brenda. Zelf heb ik begrafenis moeten missen, doch ben wel naar de herdenking daarvan in de Oosterkerk geweest en heb de rede vanaf de Kansel door Roel van Duyn tot mij mogen nemen.

foto: Eric Sievertsfoto: Eric Sieverts

Wim, wat een gedenkwaardige en indrukwekkende speech heb je gehouden en moest bijna huilen omdat ik mij daar zo goed in kon vinden: ook jouw aankondiging hoe we ons tot het lopend buffet moesten wenden, heb ik droog kunnen houden en heb uiteraard genoten van 10-5 voor jullie bij de wedstrijd. Vlak daarvoor zag ik gelukkig mijn Familielid Ron Prins de trap opkomen en konden we het even hebben over onze beide dochters Lisa Maria en Anna, wier zoontje een paar dagen eerder de Poppenkast in mijn oude huis in de de Nic. Witsenstraat samen met leeftijdgenootjes van mijn kleinzoon Tom Jesse heeft bekeken.

Gelukkig mij met Cees en René Samson kunnen verstaan en mogen stilstaan bij overlijden van toch, voor mij althans, één van de leidende en belangrijke leraren Nederlands op het Vondel. Gelukkig ook Henriëtte Kroon, Miriam, Kathinka, Eric en Bas Levinsohn geproken, en met de laatste gezellig zitten eten t.o Kees van Mourik en Rufus van de Kerke. Aan het hoofd van onze tafel zat gelukkig Kees in gezelschap van mijn oude vriend Ben, Miriam en Nannie en wiskundeleraar Alfred hun wederwaardigheden te bespreken!

Op aanraden van Wim ben ik na afloop naar beneden gesneld om het beste van Verselolque tot me te nemen en ook de Reader "Een School die er (even) mocht wezen" mij toe te eigenen: op deze zondagochtend voor mij ontroerend leesvoer!

Beste Wim en alle Vondelianen:
ga in training voor de wedstrijd over 5 jaar. Het ga jullie allemaal goed en bewaar dierbare herinneringen aan vroeger en gisterenavond.
Jullie klasgenoot en spijbelaar, Jan Willem Augustin

Geen opmerkingen: