vrijdag 22 november 2013

Waar was je 50 jaar geleden?

Vandaag werd iedereen voortdurend gevraagd of men nog wist waar men 50 jaar geleden was, op het moment dat men "het" hoorde.
Ik weet dat echt niet meer. In elk geval niet op school, gezien het tijdstip van de aanslag. Thuis hadden wij toen nog geen televisie, zodat mij ook geen beelden zijn bijgebleven. Iets dat nu onvoorstelbaar zou zijn.
Wat ik me nog wel vaag meen te herinneren is dat mijn klas (5 beta) de volgende dag scheikundeles had. En dat in elk geval in die les heel weinig aan scheikunde is gedaan. Maar of er op school verder nog iets grootschaligers is gedaan, gebeurd, georganiseerd? Ik zou het werkelijk niet weten.
Er zijn in elk geval zes lichtingen Vondelianen die daar in principe uitsluitsel over zouden kunnen geven. Mits ze een beter geheugen hebben dan jullie webredacteur. Laat het Oom Joost even weten als dat bij jou het geval is.

Geen opmerkingen: